tabung que

CafeMom Tickers

Friday, September 14, 2012

Buka Buku Merah

Hari ini pemeriksaan pertama aku. Buka buku merah di KK AU2. Pukul 7.50pagi aku dah terpacak kat situ. Ambil no dan menunggu. Kebetulan suami dan anak pun demam. Mereka masuk pesakit luar dan aku menunggu di Klinik Ibu dan Anak.

Orang agak ramai, maklumlan klinik kerajaan. Aku tak rasa bosan walaupun lama menunggu kerana aku begitu teruja ingin tahu tahap kesihatan aku dan juga aku amat merindui detik2 ini sejak 5 tahun yag lalu. Aku hayatinya sungguh2...

Setelah 4 jam di klinik, jumpa nurse dan doktor. Hasilnya aku didapati ANEMIA. Kurang darah merah. HB paras 9.1.

Nurse Fatin misi orang Kelantan yang baru bertugas 3 hari mencatat semua temujanji. Lagi 2 minggu aku kena pergi lagi untuk buat blood test. SISTER cakap, 'kena keraplah datang sebab awak bermasalah....'

Harap2 masalah yang disebut itu akan dapat diatasi dan aku menghadapi 7 bulan mendatang dengan bersemangat dan kuat!


No comments:

Post a Comment

Komen ler apa sahaja:-