tabung que

Tuesday, June 8, 2010

akibatnya...

hujan renyai2..kami makan kat NZ Wangsa Maju
Depan NZ jadi lapang sebab meja dan kerusi tak disusun akibat hujan.
Banyak burung2 berkeliaran. Bermain-main kat situ. apalagi..tiba-tiba sahaja Que berlari mengejar burung. Nak tangkap katanya...terjerit2 aku kat situ...
Babah dia dah hangin..menahan 'kemurkaan'.."kejap lagi tau lah awak"
Macam2 Que buat hal..masa kita tengah makan tu dia nak 'membuang'...tapi nak 'buang' kat rumah..dia ni memang penggeli...dia hanya buang air kecik sahaja di kedai mamak.
Dia tarik2 kerusi...dia baring2 atas kerusi yang disusun memanjang. kami cepat2 habiskan nasi kerana tak tahan dengan karenah Que yang semakin mengada-ngada kerana keboringan...

bayar. blah..sampai jer kat pintu kereta...zupp..kena cubit..menangis.
menangis dan menangis. sepanjang balik Que tak bercakap. marah dan merajuk dengan babahnya.

Sampai rumah pun sambung menangis lagi...akhirnya...tertidur dalam tangisan..jam baru menunjukkan 7.30 malam...

kesian pulak aku tengok anak aku ni...

No comments:

Post a Comment

Komen ler apa sahaja:-