tabung que

Thursday, August 4, 2011

Ramadhan ke 4

Sekejap sahaja masa berlalu. diam tak diam dah 4 hari kita berpuasa. Alhamdulillah masih dapat berpuasa dengan bersemangat. Syukur juga dapat menunaikan terawih berjemaah di surau berhampiran rumah. Meriah. Kalau bukan bulan ramadhan hanya warga emas sahaja yang sudi ke surau...Alhamdulillah. Berkat bulan ramadhan ni ramai yang ingin mengimarahkan surau. Berterawih dan berselawat...Kanak2 juga ramai memeriahkan surau. solat sekejap lepas tu main mercun...bang bang boom. Walaupun agak mengganggu orang berterawih, suasananya cukup indah. Ingat pula zaman kita kecik-kecik dulu.

Hari ini hujan lebat sangat. walaupun hujan lebat, kami tetap juga meredah pasar ramadhan. aku warning suami, janganlah beli nasi beriani lagi!

Hari ni beli lauk sahaja, roti john dan murtabak singapore. suami pula yang over. nak macam2 tapi aku tak layan. Bila dah makan nasi, kuih-muih dah tolak ketepi. Sebelum makan memanglah nak macam2 sebab nafsu yang menggoda.

Kesian tengok peniaga yang jual air. hujan2 mana ada orang nak beli ais. tak ada rezeki mereka untuk hari ini.


No comments:

Post a Comment

Komen ler apa sahaja:-