tabung que

Monday, July 15, 2013

Say No to Param

Assalamualaikum

Tajuk tak boleh blah, tapi itulah janji kami suami isteri untuk ramadhan tahun ini. Tak mo pasar ramadhan. masak sendiri walaupun simple, walau satu atau dua menu sahaja. Puas hati, sedap, kebersihan terjamin dan paling penting murah. :)

Masaklah dengan kasih sayang untuk suami dan anak. kalau suami yang masak, masaklah dengan kasih sayang untuk isteri dan anak. Sedap. Berkat keikhlasan semasa memasak. 

Nak ayam percik atau ikan percik, panggang sahaja sendiri...guna pemanggang ajaib ikan...cepat jer masak. hihi dah macam iklan pulak. Betul, rebus kacang hijau untuk buat bubur pun sekejap jer kat dalam tu.

Semenjak bulan puasa ni, meriah betul dapur kami. Tomyam, ayam percik, rendang ayam. Seronok masak ni apabila semua habis dimakan oleh suami dan anak. Semua sedap walaupun masak ikan sardin. Makan berbuka dan bersahur tetap berselera. Alhamdulillah, ini juga adalah nikmat Allah. Dia beri kita nikmat selera semasa menjamah makanan. Jika ditarik satu nikmat itu, hidanglah apa sahaja semuanya dipandang sepi.

Moga Allah terus berikan kami kesejateraan di bawah limpahan kasih sayangnya. Semoga ramadhan kali ini lebih baik daripada tahun2 lepas dan mendapat keberkatan. 


No comments:

Post a Comment

Komen ler apa sahaja:-