tabung que

Monday, December 13, 2010

hukum menghadiri walimatulurus

cuti sekolah adalah sinonim dengan kenduri kahwin...bila kita berjalan, hari2 kita akan nampak canopy yang pelbagai warna tema...sungguh cantik!ingat pulak masa kahwin dulu...

tengahari tadi semasa kami keluar mencari nasi ayam di dato keramat, kami ternampak ada majlis kahwin yang diadakan di padang futsal. suami sahaja buat lawak.

"jom kita pergi makan kat situ jer lah...dorang bukan kenal & cam pun"
"ishhh...mana boleh...tak baiklah. orang tak jemput. yang ibu tau haram kalau pergi makan kalau kita tak dapat jemputan"

"kalau orang jemput, kita tak pergi macamana pulak?"
"kalau orang jemput, kita wajib pergi. kecuali kita sakit atau ada alasan yg munasabah".

rupanya nak menghadiri kenduri kahwin ni, kita kena tau apa yang boleh dan apa yang tak boleh...boleh dapat info kat SINI.

No comments:

Post a Comment

Komen ler apa sahaja:-