tabung que

Tuesday, June 21, 2011

jalan2 telok batik

Ahad lepas jalan2 telok batik bersama adik-beradik tercinta. biar pun kami kurang harta, tapi kami kaya dengan kasih sayang. walaupun masa kecil2 & remaja selalu bergaduh. itu cerita lama...bila masing2 dah dewasa, hubungan kami amat rapat. i luv my family!

tiba di telok batik lebih kurang 11.15 pagi. dah agak panas. cari tempat yang sesuai untuk bersantai. jumpa satu tempat yang sesuai. dekat pulak dengan tandas. senang sebab anak2 suka buang air...penat membayar sekali masuk rm0.40..salin basah rm1.00. kaya orang jaga tandas!

Siap bentang tikar, terus kami buka bekal nasi lemak & bihun goreng. semua orang kelaparan!
Angin sepoi2, syok giler...sewa 2 biji kerusi malas rm2 sebiji. amat selesa untuk bermalas2...



bekal nasi lemak yang dimasak ciksue. lepas makan sakit kepala.



pakcik awie & beg hijau tak dapat dipisahkan. pakcik sempat buat lawak, katanya tanpa beg hijau ni dia tak boleh berjalan wlp minyak motor penuh...hahha..pakcik lawak sungguh!



yie & isteri baju pink (org sungkai)


siap makan, abang aku awie yang mesra dengan panggilan pakcik terus shopping seluar mandi dengan ditemani anak sedara Yo yang shopping tuala. masing2 teruja nak mandi laut. kami kaum ibu pulak mencari pelampung untuk anak2. akhirnya mengambil keputusan untuk beli lifejaket yang berharag rm10. tak ada kualiti pun, padan dengan harga. mesti ada pengawasan orang dewasa.

anak2 tak suka main air sebab takut ombak. mereka hanya mampu bermain pasir...pakcik awie, yo, dua yie sempat jugak berenang2..aku pula hanya bermain di gigi air melayan que. takut...


afiq ralit dengar cerita que sambil tongkat dagu



main pasir jer lah

Ciksue pulak dah mabuk2. agaknya mabuk ombak...muntah2. sakit kepala. habis semua makanan dimuntah keluar. sementara tunggu ciksue pulih, kami melayan blues. santai2. malas2. sembang2 cerita di zaman kanak2 kat kampung. macam2 cerita keluar. masing2 buat lawak antarabangsa sampai bersimpul urat perut ketawa. sangat seronok kumpul keluarga. sayang sekali suamiku tak ada. aku teringin kongsikan kegembiraanku dengannya.

pukul 4 petang, kami bertolak balik ke Chemor. anak2 kepenatan. semua tertidur termasuklah aku...jaga2 dah sampai di kedai kat simpang nak masuk ke rumah yie. hampir 7 petang kami sampai di taman chemor impian 1.

tak dapat balik Behrang sebab ciksue tak larat nak bangun. semua orang sakit kepala. habis berpapan actifast kami telan...telok batik punya pasal!

malam pula kena bebel ngan en suami sebab tak balik...maafkan daku!

No comments:

Post a Comment

Komen ler apa sahaja:-