tabung que

CafeMom Tickers

Friday, May 7, 2010

que pergi taska

termasuk hari ini dah 3 hari que pergi taska. 3 hari juga dia menangis..
sedih jugak aku tgk dia. menangis sambil lambai2.dalam perkara ini, aku kena kering hati.kalau ikutkan hati yang sayu, alamak tak kerja lah aku.hati ibu...cikgu kat taska tu cakap hari pertama dia menagis sampai muntah. aku tak heran sebab kalau dia menangis yg melampau memang dia akan muntah. pernah sekali aku tinggalkan dia dengan anak saudaraku yang datang rumah, dia menangis dari pagi 8.00 am hingga 11.30 am sehingga muntah-muntah.

semenjak pergi taska ni, que dah pandai cakap. "kena sekolah dulu, nanti pandai. besar nanti nak cucuk ibu. cucuk babah"...hehehe..dia bayangkan yang dia jadik doktor. sebab masa kat hospital last week, dia tengok doktor cucuk jarum kat tangan nenek ku untuk ambik darah dan masukkan air.

tapi malam tadi, masa dia nak tidur dan mata terpejam aku cakap dengan dia. "tidur yer, esok bangun pagi nak pergi sekolah. nanti pandai2, besar nanti jadik doktor". dia jawab. "tak nak..nak jadik cikgu"...hehhe.. pulak dah...

apa-apa pun, aku doakan anak aku akan jadi orang bijak pandai.

No comments:

Post a Comment

Komen ler apa sahaja:-