tabung que

CafeMom Tickers

Friday, April 20, 2012

Kerana Terpaksa

semalam, hari yang agak sedih sikit di office. keputusan dah dibuat. muktamad. dah tak boleh nak nego lagi. terpaksalah kami umumkan jua keputusan yang telah big boss buat.

1- 'lepaskan staff kontrak'
2- 'technician yg gaji tetap tukar sistem gaji kepada gaji harian. rm50 sehari'
3- 'staff akaun yg agak bermasalah dibuang. datang kerja sesuka hati dia wlp surat warning telah diberi'

selepas mendapat surat, masing2 muka terkejut. bingung. marah. sedih. semua bercampur aduk.
hanya kemaafan yang aku dapat ungkapkan. begitu juga akmal. project manager. dia pun tak mampu nak buat apa2 lagi. bos sudah angkat tangan. menyerah kalah. bos sudah tak mampu menanggung manpower lagi.

katanya, jika ada projek lepaskan pada sub-con. buat sementara waktu. sampai bila aku pun tak pasti. air dah paras hidung. kena imbangkan badan jer lagi. kalau tersilap boleh lemas terus. itulah perumpamaan yang aku boleh katakan. nak salahkan siapa dalam soal ni. masing-masing tanggung risiko.

aku? masih bertahan lagi...bos pernah berkata, aku adalah orang terakhir yang bos akan lepaskan kalau betul2 company dah tak blh nak survive. Dia juga pernah cakap akan bawa aku untuk business lain yang dia plan. aku hanya diam dan tak kata apa-apa. diam dan senyum. blurr!

aku sayang dengan company ni. maklumlah dah lama aku kerja kat sini. 10 april lepas, dah 10 tahun. sudah sebati dengan diri aku. sayang sangat...

Moga satu hari, company ini akan berjaya!





No comments:

Post a Comment

Komen ler apa sahaja:-