tabung que

Friday, September 10, 2010

baju raya...nasib baik ingat!

baju raya....perkara paling penting apabila sambut hari raya.

malam tadi, kami tertinggal baju raya. nasib baik sampai di ampang point hubby tiba2 teringat.

"ibu..baju raya ambik tak?"
"alamak...tertinggal"
"pusing balik...."
"itulah awak...kan babah cakap ambik letak kat kerusi"

itulah...akibat terlalu excited nak balik raya...barang yang paling penting boleh tertinggal. nasib baik baru 10 minit perjalanan kami...kalau tak...raya tahun ni tak bermakna tanpa baju kurung, baju melayu, samping dan songkok. baju2 tersebut aku dah siap gosok dan hanger dan tersangkut dalam bilik. itu yang boleh tertinggal. careless betul aku ni!hihi..padan muka...kalaulah sampai JB baru teringat..alamak...kena cari baju raya emergency lah...

kami tiba di Taman Perling jam 6 pagi. singgah bersahur di R&R Machap.
nak cerita pasal bersahur...kat situ hanya ada 2 kedai yang jual makanan seperti nasi/mee. kami terpaksa beratur. agak lama kami beratur, tiba2 diberitahu nasi dah habis. orang pulak makin ramai. ada seorang pakcik di belakangku dah marah2 dan membebel. budak2 yang bekerja kelam kabut memasak nasi goreng.

lebih kurang 20 minit menunggu, akhirnya dapat bersahur dengan nasi goreng yang berharga rm2 sepinggan. kalau tahu macam inilah gayanya, aku bawa bekal atau beli siap2 dari KL.


No comments:

Post a Comment

Komen ler apa sahaja:-