tabung que

CafeMom Tickers

Saturday, September 4, 2010

batuk...bilakah kau akan pergi?

sungguh...tak tahan sangat kalau batuk. sakit dada. sakit urat perut. yang paling tak tahan sampai terkuar air kecik. situasi ini selalu terjadi kepada wanita. aduhai...

bila batuk, lemah satu badan. petua yang aku jumpa, minum teh o+air limau nipis. stim sunkist+sedikit garam, minum air asam jawa dan satu lagi kapur sireh+air limau nipis dan sapu ke dada dan leher. jika berani, cubalah...kalau ada lagi petua, jangan segan2 nak kongsi yer. terima kasih!

mulanya, que si kecik yang batuk. teruk betul dia batuk. malam2 dia tak boleh tidur. bukan saja dia yang tak tidur malah aku juga turut berjaga menggosok2 dadanya dengan vicks. kesian dia...sampailah aku nekad bawa HKL dan masauk wad. itu semua akibat batuk yang berpanjangan. sekarang dia dah baik, aku dan babah dia pulak yang kena.

batuk oh batuk...

bilakah agaknya kau akan tinggalkan aku. tolonglah....aku nak raya. segan pulak dengan orang kalau kita asyik batuk2 kan?

raya pun tak ceria nanti...

2 comments:

Komen ler apa sahaja:-