tabung que

Tuesday, September 7, 2010

tersayunya hati ini!

tiba-tiba....

hati ini tersayu. rindukan mak. airmata mengalir. sebenarnya hanya mak aku yang memahami aku dan tak pernah walau sekelumit pun menyakiti hati aku. malah dialah ibu yang mengubati hati aku semasa aku kesedihan. apabila aku menangis dan ditimpa kesusahan, hanya nama mak yang terluar dibibirku. begitulah penangan kasih mak pada aku.

mak...aku sayang mak.
raya ni kita tak dapat berjumpa. orang raya rumah mertua di JB. mak pun faham. begitulah rutin aku sejak bergelar isteri.

mak...
hari ini hati anakmu tiba2 tersentuh. sayu. sedih. ada orang telah melukakan hati anakmu ini. biarlah tak perlu diberitahu siapa orang tersebut. mak...rindu sangat pada mak...mengalir pulak airmata ni...

mak..
rasa nak peluk dan cium mak!

mak..
raya tahun ni, che (ayah) tak ada. ini tahun pertama che tak ada. harap2 semua adik-beradik akan tabah beraya tanpa che. doakan arwah ditempatkan dikalangan orang2 beriman. puasa terakhir tahun lepas, arwah begitu beria2 nak berbuka dengan semua anak cucunya. rupa2nya itulah puasa terakhir arwah.

mak..
orang rindu mak dan che. orang selalu doa mak panjang umur. biarlah orang dapat berbakti pada mak. mak jangan tinggalkan kami ya mak. tahun depan orang beraya dengan mak.

mak oh mak

maaflah. hati aku tersayu sungguh hari ini.

pada orang yang selalu buat aku menangis, terima kasih banyak2. aku tetap sayangkan kalian semua.




2 comments:

  1. Semoga yang pergi sentiasa dirahmati oleh Allah dan yang hidup sentiasa mencari keredhaan Allah...

    ReplyDelete

Komen ler apa sahaja:-