tabung que

CafeMom Tickers

Thursday, March 24, 2011

auta ibu yer!

balik kerja petang rabu lepas, kami singgah pekena roti canai di NZ Wangsamaju. naqiuddin makan roti canai telor dan teh ais. selepas habis makan, dia tengok ada budak meja berdekatan dengan kami minum ribena. tiba2 jer, ibu nak ribena. layankan jer. kalau dia minta makanan, tak sampai hati nak menolak walaupun kita tahu dia bukan nak makan sangat pun.

Selepas ambil air kat dalam fridge nz, dia terus lari pergi kat babah dia. elok sampai jer kat meja, dia jatuh tersembam! kami tau dia sakit. dua2 lutut dah merah. dia menahan tangis sambil cakap sakit. malu! masauk dalam kereta terus menangis. balik rumah aku terus sapukan minyak gamat. dia tertidur dengan kesakitan. sebenarnya kalau budak yang lasak, tak adalah sakit mana pun!


sakit pun sempat lagi nak main

Pg tadi, seperti yang kami jangka, dia cakap sakit. tak boleh berjalan. ke bilik air pun berdukung. masuk bilik pun berdukung. "ibu sakit kaki. tak boleh pergi school". aku dah agak. dia terus menangis. risau juga aku. tiba2 kami ambil EL.

Elok jam 10 pagi, aku saja mengusik que.

"que, jom kita pergi langkawi. pergi ambil bag, kemas baju"

Dia pun terus jalan dengan selambanya masuk bilik, ambil bag. buka seluar.

"Buat apa tu?". aku tanya.
"tadi ibu cakap nak pergi langkawi?".


sebut nak pergi langkawi, terus sihat

hahha..auta betul anak ibu. sakit berlakon jer. aku dah agak sakit cuma sikit tetapi manja terlebih sudah. pukul 11.30 kami hantar dia pergi sekolah. tak boleh ajar anak ponteng. kalau dia betul2 sakit tak boleh berjalan tak apalah kan. nanti dia naik lemak pulak!

hari ini pertama kali aku ambil anak dari sekolah semenjak hampir 3 bulan dia bersekolah. seronoknya tengok telatah dia yang comel. dia sangatlah happy tengok kami yang menunggu kat pangkin.

macam-macam anak ibu!.


No comments:

Post a Comment

Komen ler apa sahaja:-