tabung que

CafeMom Tickers

Saturday, March 12, 2011

Mati Lemas Dalam baldi

Anak angkat kami yang baru sahaja diambil oleh suamiku telah menjadi arwah pada tengahari tadi. Suamiku menangis. Rasa bersalah menyelubungi dirinya...

"Jika babah tak ambil, mungkin dia masih hidup dengan mamanya'
jawabku..'dah ajal dia, nak buat macamana. tak ada rezeki kita. tak ada rezeki naqiuddin.'

Suami balik dari kerja, terus panggil Fifi, iaitu nama yang kami beri kepadanya. Tiada sahutan...Suami teringat kata2 ku pagi tadi. Dia jengah bilik air dan memanggil-manggil. Tiada jawapan. Tengok dalam baldi...dah meninggal aki bat kelemasan. Saat ini aku sedang bercakap telefon dengan suami. Suami menjerit..."Fifi dah mati lemas dalam baldi"...aku terkejut.

Belum sempat lagi kami bermanja dan bermain-main dengannya, terutamanya naqiuddin yang amat menyayanginya. Masih aku teringat pagi tadi, naqiuddin menangis tak nak tinggalkan Fifi keseorangan. Rupa-rupanya ada 'maksud' yang kami tidak mengetahui...

Inilah dia...wajah kesayangan kami yang bernama Fifi. Telah meninggalkan kami sebelum sempat beramah mesra dan bermanja.

'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'


Kami berpakat tak nak beritahu naqiuddin tentang kematian Fifi. Biarlah rahsia. Nanti naqiuddin akan bersedih dan asyik mengulang cerita yang sama.

Moga roh Fifi aman di alam sana!
Semesti tempatnya adalah syurga.

No comments:

Post a Comment

Komen ler apa sahaja:-