tabung que

CafeMom Tickers

Monday, April 12, 2010

akibat kalau tak ambik tahu...

Lamanya tak update blog...arrrrr....
Blog aku ni agaknya dah bersawang..merajuk pun tak tau dah!
rasa macam busy sangat..apa yang busy pun aku tak pasti...yang pastinya ada sahaja perkara yang menghalang aku menulis kat sini. sama ada hal kerja atau hal personal.

Hari sabtu lepas aku ada exam JPA utk Gred 41..nak masuk gov ni kena exam dulu...aku kena kat SMK Petaling. Berpusing juga mencari sekolah tersebut sebab ia dalam kawasan perumahan. Alhamdulillah sampai juga sebelum exam start jam 9.00 a.m.

Ada 7 kertas yang nak kena menjawab. Kertas pertama mengenai Pengetahuan Am. Masa 40 minit. ada satu soalan tu bertanya di manakan Piala Dunia 2010 diadakan..apakah bengap aku ni..punyalah tak ambik pusing pasal hal ehwal semasa... boleh ker aku pergi jawab JEPUN...adusss...masa on the balik cerita dengan hubby..apa lagi...kena bebe lah.."itulah akibat kalau tak nak ambik tahu..."...huhu..hambikk ko...kan dah kena..

Kertas 2 ini yang aku tak berapa gemar...Matematik (Penyelesaian masalah). 45 minit masa yang mereka beri aku rasa sekejap sahaja..bila penjaga periksa tu cakap berhenti menulis, aku masih ada lbh kurang 10 soalan lg yang tak berjawab..apa lagi...adegan tembak menembaklah...masa tu dah tak tengok soalan...ada rezeki luluslah kertas tu..apa nak buat kan...masa tak cukup! Kertas ke 3 pulak menguji kefahaman BI & BM kita. aku rasa macam mudah jer..hehhe..

Kertas 4..aku jawab esei BM. alamak..dah lama tak menulis kat kertas 'kajang'..aku tak tau camana blh orang panggil kertas 'kajang' ni...asal Kajang lah kot..hehhe..tulisan sekejap ke kiri, sekejap ke kanan..dah lama menulis dgn keyboard kan..ginilah jadiknya..aku rasa cukuplah yang dia nak 300-500 p/p. aku buat tajuk Kurangnya Semangat Patriotik di kalangan Anak Muda. apa lagi..gorenglah...

After lunch kul 2.00pm, selepas makan nasi makcik kantin yang mahal gedegakk tu...kena pulak menjawab untuk essay english...huh...itu dia...apa lagi..goreng celup tepung untuk tajuk " How to become a valuable member in the organizations have you intend to serve"...gitulah ala-alay bunyi tajuk dia...hahha...jangan ada pemeriksa ketawa sampai pecah perut dah...yang pasti cukup aku tulis 300-500 p/p tu.

Ada lagi ni..Kertas sahsiah...dia nak kenal diri kita lah tu.ada 200 soalan..huh..jawab jgn tak jawab..masa tu kepala dah berdengung...settle. kul 4.00 pm, jawab pulak kertas yang last..yg ini best..dia tanya pasal minat...ada 227 soalan tak silap aku..tanya apa minat kita..ini jawablah apa yg kita minat dan kita pandai buat...aku jawab sejujur-jujurnya...tak blh menipu. mana tau dapat kerja gov nantikan disuruhnya aku repair tv, tiba2 tak tau...hahh..nayo tu...

itulah serba sedikit citer aku jawab exam..nanti kalau sesape yg nak ambik exam nanti blh contact aku...hehhe..

No comments:

Post a Comment

Komen ler apa sahaja:-