tabung que

Thursday, April 22, 2010

Teksi..Kembalikan..

dah 2 hari que bawak beg buruk spongebob ke rumah opah. alkisahnya...

balik kerja hari Selasa 20 April 10, babah tak ambik ibu. babah ada meeting. ibu terpaksa naik bas ambik naqiu. turun bas menapak pulak lbh kurang 200 mtr..sampai rumah opah ibu kepenatan. disebabkan kepenatan, ibu pujuk2 naqiu naik teksi. que apalagi merengek2 manjanya nak naik bas..ibu buat dekk jer lah...lama jugak tunggu teksi petang tu...akhirnya dapat jugak sebuah teksi pakcik kelantan yg ditemani isterinya..borak2 nasi kerabu..nasi dagang...sampai.bayar tambang RM4.20..tak ada duit kecil, ibu beri RM5.00. pakcik teksi baik hati...0.20 sen halalkan..ibu bukak pintu...turunkan que...ibu pun keluar...masa ni ibu tak perasan pun beg que ibu tak ambik.

ibu berlenggang ngan que pergi beli mee goreng. bila kakak kedai hulurkan mee, kami pun bangkit ler nak balik..alamakkkk...pusing kiri..pusing kanan...beg que tak ada...alamak!sah aku tertinggal dalam teksi ni...rasa bersalah sesangat..airmata dah nak tumpah..cakap ngan que. dia pun...sok sek sok sek..terus nangis..."beg que tak ada..nak cakap babah..eeeee...teksi ni...".dia marahkan teksi...padahal ibu dia yang cuai..rasa sedih sesangat dan bersalah pada anak.

call babah..."beg anak tertinggal dalam teksi"...kena bebel.

balik rumah dengan hati walang.

sampai depan pintu, kunci rumah pulak tak ada.tumpang rumah bujang kawan cik nor.

babah balik..apalagi..ibu kena bebel lagi.tadah telinga jer lah.dah mmg diri ini yang bersalah...huhuhu..

Que: nanti ibu ganti yer sayang!

1 comment:

  1. KESIAN kat dia t... kalo dio nak ganti dgn yg lain takpe..

    ReplyDelete

Komen ler apa sahaja:-