tabung que

CafeMom Tickers

Friday, October 29, 2010

akhirnya tutup satu cawangan

adat dunia business...apa nak buat kan? dalam keadaan ekonomi gawat yang melanda syarikat, pihak pengurusan terpaksalah mengambil keputusan untuk menutup satu cawangan di Kemaman. kesian pulak aku tengok teman seperjuangan yang terpaksa kehilangan kerja. mereka lelaki. beban tergalas di bahu mereka untuk menangung keluarga. namun, aku yakin kemahiran yang mereka miliki akan memudahkan mereka mendapat pekerjaan. muda-mudahan...

itulah keputusan yang paling tepat. jika tak mampu, tak perlu ada lagi cawangan yang hanya menambahkan pening kepala big boss bila time gaji. nak bayar sewa dan segala bil. duit keluar laju seperti air tetapi hasil untuk syarikat?tiada...sudah lama big boss beri peluang kepada mereka tetapi nampaknya mereka berlenggang sahaja dan hujung bulan dapat gaji. alangkah senang! bagus boss. aku amat memuji keputusan itu. kadang2 kita terpaksa berkorban...jika harapkan kasihan tetapi hujung bulan nak pening2 buat apa. aku tumpang pening sebab aku berada di bahagian akaun & gaji.

sekarang hanya tinggal HQ & Puchong...mudah-mudahan big boss aku akan berjaya. Dia ada duit dan melabur pada syarikat yang dijaga sepenuhnya oleh rakan taulan tetapi nasib tidak menyebelahi beliau sehingga ke hari ini ianya masih jatuh bangun seperti anak kecil yang baru belajar berjalan walhal syarikat ini sudah agak lama.

siapa yang salah? aku hanya pemerhati...aku tidak ada hak untuk bercakap siapa yang salah dan siapa yang betul.

Doa aku semoga syarikat boss aku akan maju jaya!




No comments:

Post a Comment

Komen ler apa sahaja:-