tabung que

CafeMom Tickers

Friday, October 15, 2010

tinta untuk suami

suamiku...
dengarlah dan fahamilah
walaupun aku selalu melafazkan kata2 ini kepadamu
namun aku tidak pernah puas untuk mengatakannya lagi
ketahui lah sayang
aku amat menyayangimu dunia dan akhirat
di dunia ini aku menjadi isterimu
di akhirat jua aku selalu pohon pada Allah agar kita dijodohkan jua di syurga
sayang...kita membina rumahtangga ini atas dasar cinta dan saling memerlukan
tiada paksaan didalamnya..sungguh tulus dan suci
akhirnya kita di anugerah seorang cahayamata yang amat comel
hari-hari kita sungguh indah dan bahagia
membesarkan anak comel dan pintar itu
hari-hari doaku agar Allah memberi lagi anugerah zuriat buat kita
aku berharap agar satu hari Allah akan makbulkan doa ini
mengandung dan melahirkan zuriat buatmu
amat indah dan bahagia
walaupun sakit namun kegembiraan itu mengatasi segalanya

kita layari rumahtangga kita tahun berganti tahun
kini ianya sudah 5 tahun...terasa sekejap masa berlalu
namun ketahuilah sayang
cintaku kasihku padamu tak pernah berkurangan
malah ianya sentiasa segar dan bertambah
tidak pernah terdetik satu penyesalan engkau sebagai suamiku
malah aku bangga dan bersyukur
kau adalah jodohku yang telah ALLAH tulis di Loh Mahfuz
gelora dan badai rumahtangga kita tempuhi bersama
kita selalu menang
aku berdoa...kita akan terus menang menempuh gelora dan badai

suamiku
biarlah kita bersama...selamanya melayari hidup ini
hanya NYAWA yang akan memisahkan kita
jangan biarkan ada tangan2 yang cuba memisah kita
jangan biarkan ada hati2 yang cuba memisah kita
jangan biarkan tangan dan hati kita sendiri yang memisahkan kita

selagiku bergelar isterimu...aku tidak putus2 mendoakanmu
menjadi suami yang terbaik
menjadi babah yang terbaik

aku akan menjadi isterimu selama mana kau membutuhkan aku menjadi isterimu
genggam segala cinta kita
sematkan dihatimu

andai satu hari...kau 'terjumpa' intan yang berkilau
kau peluklah aku sekali...
aku rela melepaskanmu seperti mahumu...

luahan,
isterimu


No comments:

Post a Comment

Komen ler apa sahaja:-