tabung que

Wednesday, July 27, 2011

Adakah aku termasuk dalam kategori ITU?

bacaan tekanan darah aku:


15 July 2011 - blood pressure aku 144/92. terkezuttt....(umur bawah 34 tak boleh melebihi bacaan 135)

Jumpa doktor klinik 1Malaysia dan dinasihat ambil tekanan darah selang sehari sebanyak 5x. Inilah hasilnya.

19 July 2011 - 117/91 (misi: ok ni)

21 July 2011 - 134/66 (misi: hari ni tinggi sikit)

25 July 2011 - 133/96 (misi: bacaan darah yg bawah agak tinggi, stress ker? kalau yg atas dari segi pemakanan)

27 July 2011 - 128/88 ( misi : hari ni turun sikit. datang lagi 2x selang sehari)


secara keseluruhan aku rasa kena berjaga2 dari segi pemakanan, amalkan diet sihat & tangani stress secara positif. ini aku baca kat klinik, yang tampal2 kat dinding tu. selepas 2x check tekanan darah lagi baru aku jumpa doktor dan dapatkan nasihat doktor. aku tak berharap banyak sangat nasihat yg akan aku dapat al-maklumlah klinik rm1...faham2 jer kan.

Maka DIET pun bermula...


No comments:

Post a Comment

Komen ler apa sahaja:-