tabung que

Saturday, July 9, 2011

betul ker rumahnya?

Alhamdulillah....kenyang. baru balik makan kenduri kat Taman Melawati. Janji nak pergi sama-sama dengan mak mertua & adik-beradik suami. malangnya jalan jam. mereka dari Kajang tak sampai2 lagi. Disebabkan kami dah sampai dulu, masuk jer lah... mula2nya teragak-agak. suami confirm jalan dan nama pengantin kat banner tu betul...masuklah...

suami intai2 sedara mara dia kot2 kenal...tak ada sorang pun yg kena. alamak...aku dah cuak. betul ker aku tanya suami. dia kata betul. nama pengantin sama macam yg mak dia cakap. kami belasah makan jer lah. lauk sedap-sedap. Alhamdulillah...tercapai hajat aku nak makan kenduri.

Lepas makan, cari tuan rumah...tak tau yang mana satu. ramai sangat yang pakai bunga kat baju,.,.lastly aku tanya sorang kakak tu. "yang mana satu tuan rumah, kami nak balik dah ni". dia pun tanya aku, ohh..ni kenalan dr hisham ker?"...alamak...aku pun a'aa jer lah...hahha...lawak betul bila pergi kenduri rumah yang kita tak kenal.

Sebenarnya rumah sedara mak mertua aku. suami aku pun tak kenal....aku bebel gak lah dengan suami. lainkali mesti pergi sama-sama dengan keluarga dia jika tak kenal orang...nasib baiklah kami pandai kontrol...buat muka tak bersalah dan selamba.

Balik dengan perut kenyang...Alhamdulillah...harap2 halal lah makanan yang aku makan tu sebab kami pun tak pasti betul ke tidak rumah tu sedara mak mertua aku....hahha...

No comments:

Post a Comment

Komen ler apa sahaja:-