tabung que

Tuesday, July 19, 2011

penyakit jahat!

Hari Jumaat lepas tiba-tiba pintu hati terbuka untuk pergi check colestrol level. setelah kuar result, mak oii...lemah gemalai lutut. HIGH...berkelip2 perkataan kat machine. budak farmasi cakap ngan aku. 'kak, ni tahap bahaya ni kak. tak ada kuar nombor dah ni. terus high ni. boleh kena strok ni kak.' aku terkebil-kebil kat situ. memang terkejut sangat. patutlah gejala-gejala kolestrol tinggi ni aku dah rasa. lepas tu aku buat pulak ujian glukos. Alhamdulillah. result 4.9. budak farmasi cakap normal. oklah. risau juga sebab masa mengandung mmg ada penyakit tu. Kemudian buat pulak blood test. lagi sekali aku terkezuttt...144/92. 'tinggi ni kak. umur akak ni sepatutnya bawah 135'. budak farmasi tawarkan aku macam2 ubat, vitamin & herba. mahal pulak tu...tengah bulan katakan. nasihat budak farmasi 'akak dietlah dulu kalau tak nak makan ubat atau akak terus pergi klinik'.

Terus call suami beritahu. aikkk..kena pot pet lah pulak..."itulah awak, tak jaga makan...makan tak ingat...bla..bla...'. redha sajalah.

Lutut aku longlai sepanjang balik office.




No comments:

Post a Comment

Komen ler apa sahaja:-