tabung que

Sunday, November 14, 2010

anak suka memberontak

anakku dah 3 tahun lebih. mulut makin petah bercakap. kadang2 perkataan dan ayat2 yang kuar daripada mulutnya buat kami terkejut. jika dia marah atau merajuk, makin banyak mulutnya membebel. paling tak tahan dia suka menjerit2.

"dah lah ibu suka marahkan kita"
"cakap kita tak baik"
"tak nak friend dengan kita"
"nak buang botol susu ni"

dan macam2 lagi bebelan yang kuar daripada bibir mongelnya. dia akan berhenti membebel & merajuk apabila kita pujuk2 dan minta maaf dengannya walaupun dia yang buat salah. itu juga yang menyebabkan ku marah atau mencubitnya. aku pening. apabila aku memujuknya dan meminta maaf, sekejap jer dia baik lepas itu dia akan ungkit2 lagi kita marah dia.

apabila mood dia dah ok, aku akan cakap apa yang dia buat tu salah. tak elok buat macam tu. dia akan angguk dan janji tak buat lagi. sekejap jer lagi, dia akan buat lagi apa2 yang membuatkan kita bengang.

baru sekejap tadi, dia conteng2 karpet dengan crayon....iskkk...iskkkk

No comments:

Post a Comment

Komen ler apa sahaja:-