tabung que

CafeMom Tickers

Monday, November 1, 2010

Jalan2 ukur IKEA & One Utama

haishhh...semalam Ahad yang amat penat. apa tak penatnya kalau dari tengahari sampai ke malam mengukur IKEA dan One Utama.

Berpusing2 kami mencari parking di IKEA. Punyalah ramai manusia. Patutlah ramai orang, kan semalam 30hb. Maknanya orang dah dapat gaji dan sedang menghabiskan gaji mereka di IKEA. hahha...aku agaklah...ada jugak yang hanya window shopping. tawaf satu IKEA, lastly kuar hanya berlenggang tanpa membeli apa2. kami pun pernah macam tu...paling tidak kami hanya membeli senduk plastik 3 pcs yang berharga RM3.hahha..kalau kita membeli barangan di IKEA walau berapa pun amount nyer, kita tak perlu membayar parking. so..baik beli barang drp bayar parking kan?bijak...bijak...

Kalau orang tanya apa yang best kau pergi IKEA? apa yer...memang susah nak bagitau tapi hanya orang yang minat IKEA saje yang memahaminya. paling aku suka tengok decoration dia...boleh buat contoh dan menyusun atur perabot rumah kita wlp bukan drp IKEA...dia bukan tau pun kalau kita tiru kan?barang2 dia mmg cantik dan berkualiti...harga?amat berpatutan..ada duit belilah...tak ada duit, tengok jer...dia tak marah pun. masuk percuma kuar free...hahha...apa di kisah...kata nak berjalan kan? ambik itu ambik ini (harga ikut kemapuan) masa membayar ada juga RM139.00 termasuk shopping bag RM1.90. Dulu tak silap aku harga RM3.90...terlupa nak bawak.

Setiap kali pergi IKEA, aku akan henyak2 sofa dan matress dia...empuknya..rasa nak gigit2...bilalah aku dapat bawak balik dia ke rumahku...huhu..en suami, tolong jawab yer!

Lepas tawaf IKEA dan perut kekeyangan dengan Meat Ball dan Fries, kami tawaf pulak ke One Utama. Tujuan utama aku hanyalah mencari MPH...kenapa MPH?sebab dalam MPH ada 'Hujan Pun Menari~karya terbaru Norhayati Berahim'. akhirnya hajatku tercapai...

Terima kasih tak terhingga untuk en suami dan anak yang setia melayani ibu berjalan2 yer...

nota kaki~balik malam urut kaki dengan minyak panas....hahahha




2 comments:

Komen ler apa sahaja:-