tabung que

Friday, November 5, 2010

cuti yang indah

sesungguhnya CUTI itu satu nikmat yang tak terkata.
bermalas-malasan kat rumah..malas ke?kalau dah nama ibu & isteri, malas macamana sekali pun tetap memasak dan kemas rumah. masak yg simple2 janji kenyang dan sodap.

hari ni masak sup & ayam goreng sahaja. petang pulak goreng keropok lekor. malam kami hanya makan tart dan nescaffe. suami dan anak sudah kekenyangan.

petang tadi, layan naqiuddin main kat playground sambil tunggu kawan hantar tart. Hari ni rezekiku murah. kawanku robot pergi memancing udang dan dengan baik hati dia beriku dalam 1 kg.Alhamdulillah...esok blh masak.

hari ni jugak sempat melayan novel 'rahsia Perindu' semasa suami dan anak tidur petang tadi...citer Ramli Awang Mursyid buat kita terfikir dan otak bekerja. bila kepala rasa pening dengan citer watak2nya...aku tertidur. buku pulak yang baca aku!

kalau hari2 CUTI kan best...tak boleh..tak boleh...hidup dah biasa bekerja, tak mudah untuk berhenti dan jadi fulltime housewife. maunyer beku kepala hotakku...

No comments:

Post a Comment

Komen ler apa sahaja:-