tabung que

CafeMom Tickers

Sunday, November 28, 2010

disorok hantu?

ini kisah mesteri nusantara...ianya benar2 terjadi kepada anak buahku kat kampung.

petang Jumaat 26hb~faiz 12 tahun, pergi menengok orang lawan sepak takraw. game dah habis, tinggal dia sorang lagi kat padang tu. dok repair motor yang tiba2 tak blh nak start. bila abangku ajak balik, dia kata sekejap lagi dia balik. bila jam 7 lebih tak balik2 lagi, abang2 dia mencari di padang sepak takraw, rumah kawan2nya, rumah mak aku dan kedai2. masih tak jumpa. jam 9 malam dah riuh satu kampung. tiba2 datang seorang penduduk kampung, tawarkan diri nak contact sepupunya yang pandai 'menilik' orang hilang. hanya berhubung melalui telefon, makcik fauziah arahkan penduduk kampung mencari motor faiz, katanya faiz ada di sekitar motor tersebut dan sedang 'disembunyikan sesuatu'. jika lambat bertindak, 'makhlus halus' yang sembunyikan faiz, akan bawanya lebih jauh....berdiri bulu roma aku mendengar cerita ni.

Orang2 kampung berjaya menjumpai motor faiz di sebuah kedai tidak berpenghuni di hujung kampung. mereka menabur beras kunyit di sekitar motor sambil azan dan membaca ayat2 suci al-quran. dalam masa sejam berlegar2 di kawasan tersebut, akhirnya jam 10 malam lebih, mereka menemui faiz di bawah pondok kayu api di belakang rumah kedai tersebut. bila abangnya menarik dia keluar, dia seperti terpinga2 seolah2 baru bangun tidur dan terus mennagis. masa itu matanya telah bengkak. agaknya dia dah lama menangis dan nampak orang kampung mencarinya tetapi orang kampung yang tak nampak di tersorok di situ.

Ada seorang pakcik menghembus ayat2 quran di kepala dan telinganmya, barulah dia nampak pulih dan sedar namun keadaannya masih mamai. kakakku membawa dia berubah berubat dengan seorang ustaz dan dimandikan untuk pulihkan semangat.

Kejadian ini benar2 berlaku. sesungguhnya makhlus halus itu memang wujud iaitu mereka di kalangan jin, syaitan dan iblis.

Suamiku berpesan, balik kampung nanti jangan biarkan anak merayau2 main kalau dah petang...

No comments:

Post a Comment

Komen ler apa sahaja:-