tabung que

Monday, November 1, 2010

Cepatnya masa berlalu

hari ni dah 01 Nov 2010.
cepat sungguh masa berlalu. maknanya ada lagi 2 bulan untuk kita berada di 2010...selepas itu, akan datang lagi tahun baru. pastu mulalah nak pk apa azam tahun baru ni. padahal azam tahun yang sudah2 berlalu begitu sahaja..kalau tercapai pun...tak banyak. aku tak cakap orang lain tau, aku hanya tuju untuk diri aku sahaja!

bangun pagi, hantar anak taska then pergi kerja. tup tap tup tap dah pukul 1.00pm. kuar lunch. sambung kerja. tittttitttrettt...bunyi punch card machine.alamak! dah pukul 5.30pm. kemas apa yang patut. tunggu hubby datang. beli makan malam jika tak masak, ambik anak...malam bersama suami dan anak. kemas rumah apa yang patut. tidur. habis satu hari. esok pun begitu... satu hari berlalu...satu bulan berlalu...dan kini satu tahun pun hampir berlalu. masa terus berlari tanpa mempedulikan kita. tanpa menunggu walau sesaat. tak ada bertangguh seperti kita.

Firman Allah Taala dalam surah Al-’Asr ayat 1 - 3:

Maksudnya : “Demi masa, sesungguhnya manusia dalam kerugian kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh dan berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan kesabaran.”


Semoga kita tidak lalai dan mensyukuri dengan masa yang Allah beri kepada kita dengan perkara-perkara kebaikan.

No comments:

Post a Comment

Komen ler apa sahaja:-