tabung que

CafeMom Tickers

Monday, November 22, 2010

lagenda budak setan


malam tadi kami layan cerita ni. baguslah movie ni..gambar cantik. bila kita tengok seolah2 kita tengok filem Indonesia ataupun Korean.




lakonan farid kamil & lisa surihani memang menjadi. loving couple. tapi aku tak suka bila watak ayu telah buat plastic surgery dan tukar wajah lain. walaupun pelakon tersebut (lupa nama) agak menjadi lakonan dia, aku tetap nak Lisa Surihani. Cuma yang tak berapa jelas, Kasyah (Farid Kamil) sebagai 'budak setan', tidak jelas kesetanan yang ditonjolkan...masukkan cicak dalam coke Ayu & dia hampir tercekik. Bermulalah detik perkenalan. Kasyah telah berubah menjadi baik demi ayu. Mereka berpisah setahun apabila Kasyah membuat research di pedalaman dan ayu telah berkahwin atas paksaan ibunya.

Kasyah frust sangat apabila dia balik dan diberitahu ayu telah berkahwin. Ayu pula tidak bahagia dengan perkahwinannya sehingga dia kemalangan, buat surgery & bercerai. akhirnya ayu kembali ke pangkuan kasyah apabila Kasyah mengetahui cerita sebenar dan cintanya masaih teguh kpd ayu.

Cerita ni memang touching. aku rasa nak cari DVD original. rasa macam berbaloi kalau beli.

aku nangis bila ending cerita, ayu meninggal ketika bersalin...tunggu sambungan part 2.


1 comment:

  1. salam ziarah..
    saya pun br je tgk movie ni.. best.. tp tang buat plastic surgery tu tak best.. bilalah part 2 nak keluar yer :)

    ReplyDelete

Komen ler apa sahaja:-