tabung que

Tuesday, August 31, 2010

merdeka

apa yang paling kita suka kalau hari merdeka?
'
'
'
'
'
''
'
'
'
'
'
CUTI

yer betulll...kita paling suka sebab public holiday.

tak payah kerja. hahhaha....sesangatlah merdeka. semangat merdeka pulak?
kibarlah satu bendera kat kereta.
apa lagi?
tengok tv, sambutan hari merdeka...nak join pergi dataran?tak ada makna rasanya sebab rimas sesangat dengan orang ramai. tak suka!

Tahun ini merdeka jatuh pada bulan Ramadhan, jadi kerajaan menyambut secara kecil-kecilan di Stadium tertutup Bukit Jalil yang hanya boleh memuatkan 15 ribu penonton.

Oklah kan?sebenarnya kerajaan nak berjimat. elok jugak tu berjimat, banyak lagi komitmen lain yang kerajaan perlu pandang seperti masalah kmiskinan tegar di kawasan pedalaman serta kemudahan2 asas seperti repair jalan dan sebagainya. katanya 1 Malaysia, rakyat didahulukan...apalagi...bantulah rakyat yang memerlukan.

que pun mengikut laungan merdeka di tv...bila babah tanya, merdeka tu apa que?
nak tau apa jawapannya?peluh peluh...orang peluh2...hahha..apa kaitan pun aku tak tau...

sebenarnya, aku bangga menjadi rakyat malaysia. warganegara tau bukan penduduk tetap...hahhah. dilahirkan dan dibesarkan di bumi malaysia. sebuah negara yang berbilang kaum. hidup aman damai, sebab tak ada perang dan tak ada letupan gunung berapi. amat bahagia kan? banyak kemudahan dan banyak pilihan. ada buah rambutan, ada manggis dan paling best ada durian....ada suasana hari raya di kampung halaman...ohhh sungguh bahagia sekali.

terima kasih kepada pejuang2 kemerdekaan. semoga roh kalian dicucuri rahmat ilahi.

dan.....

semoga negara kita malaysia selalu aman damai. jadilah rakyat yang bertanggungjawab dan tidak merosakkan atau menjatuhkan maruah negara.

kepada pemimpin dan golongan atasan, pandang2 lah ke bawah...




1 comment:

  1. Selamat Hari Merdeka! Semoga rakyat kita pun lebih matang dan elok lagi..

    ReplyDelete

Komen ler apa sahaja:-